Дизайнерите Доменико Долче и Стефано Габана предложиха рафинирана елегантност без излишни украшения в колекцията за пролетта на 2025 г. на Седмицата на модата в Милано, като се завърнаха към класическия шик на 50-те години на миналия век, оживен от няколко щриха фантазия, съобщават АФП и БТА.
Материите в колекцията са благородни, като се набляга на лена и ръчната изработка. Силуетите са плавни, а кройките - изчистени. Мъжът на "Долче и Габана" носи панталони с широки басти, но пристегнати в кръста, ризи с шал яки и сака със средно дълги ръкави реглан.
В допълнение към черното - любим цвят, който напомня за родната Сицилия на Доменико Долче край Палермо, в палитрата на "Долче и Габана" има бяло, бордо, зелено, пясъчно и кафяво.
Райетата са повсеместни, отразявайки естетиката на 50-те години на миналия век - златната ера на италианското кино, белязана от елегантна мода.
Малки отклонения от класиката са леко прозрачни ризи, червени мъниста, бродирани върху бели сака, и панталони с мотиви на цветя.
Блестящите обеци и причудливите златни висулки са забранени, но каскетът и чантите все още са сред задължителните аксесоари на D&G.
Новата колекция, която е изработена ръчно, отдава почит на италианското занаятчийство, вдъхновило дизайнерите.
"Прада" показа младежки оптимизъм в контекста на един турбулентен свят на подиума на Седмицата на модата в Милано. Без да прави официално изявление, брандът изрази безпокойството си.
Миуча Прада коментира, че е искала оптимистичен проект. "Всичко е толкова зле и чувствам, че това е правилното", каза дизайнерката зад кулисите, подчертавайки, че оптимизмът не е бягство от реалността. Колецията на "Прада" за сезона пролет-лято 2025 г. е и игра с идеята за несъвършенството.
Топове, сака и блузи с качулки изглеждаха изглеждаха къси и стеснени. Ръкавите са с три четвърти дължина. Гардеробът на "Прада" за пролет-лято 2025 г. е наполовина "наследен", наполовина актуален.
Плохи, плисета, ниски талии на панталоните и колани в ролята на декорация са съставна част на колекцията. Миуча Прада коментира, че играта с идеята за истинско срещу фалшиво е изключително актуална, а детайлите са подкана към публиката да погледне дрехите отблизо.
Неутралната цветова палитра се подчертава от женствени нюанси - яркозелена жилетка, блуза с принт на цветя, тюркоазена връхна дреха, напомняща за дрехите на майките и бабите.